Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

School Voor Beeldende Kunsten, aan de Zwartenhovenbrugstraat

Nola Hatterman Nalatenschap Forums Leerlingen/ Pupils School Voor Beeldende Kunsten, aan de Zwartenhovenbrugstraat

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door .

• Maker
    Onderwerp

milton kam
    Bijdrager

Ik was voor een kort aantal jaren leerling van Nola’s kunst school, De School Voor Beeldende Kunsten, aan de Zwartenhovenbrugstraat. Het was gedurende de eerste helft van de jaren zeventig toen ik nog een ventje was.
    Ik kreeg vooral les van kunstenaars Jules Brandflu en Rinaldo Klas, maar Nola zag ik natuurlijk vaak door onze lesruimte komen. Ze was altijd vol energie en bracht af en toe ‘voorwerpen’ mee voor de tekenoefeningen: een plant, een hond, dat herinner ik me.
    Hier en daar stonden enkele van haar schilderijen aan de wand geleund, waarvan vooral een levensgrote schilderij van een slaaf of marron, zoals ik me dat herinner, prominent in de ruimte pronkte. Het balkon, waar zowel het daglicht en de stadsgeluiden vandaan kwamen, was voor mij altijd een favoriete plek. Daar kon ik het tekenen van de oudere studenten bewonderen, terwijl zij op hun les wachten.
    Nola’s uitstraling blijft me altijd bij. Voor Surinaamse begrippen was ze vrij excentriek, maar ik vond haar altijd een aardige, energieke en geestige vrouw.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.