Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

tekenles aan de Heerenstraat

Nola Hatterman Nalatenschap Forums Leerlingen/ Pupils tekenles aan de Heerenstraat

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door .

• Maker
    Onderwerp

Sam Jones
    Bijdrager

Ik weet nog dat we eind jaren zestig begin zeventig, 1969/1970 meen ik op tekenles gingen bij Nola. In een van die drie (of waren het er twee) identieke statige herengebouwen aan de, hoe kan het ook anders Heerenstraat in Paramaribo. Was volgens mij op de bovenste verdieping van dat gebouw. Dacht dat ze daar ook woonde maar dat weet ik niet meer zeker. Met we bedoel ik Ruud (Rudolf) Berggraaf en volgens mij ook Hans Berggraaf. Zeker en vast gestimuleerd door tante Georgette en om Ronald Berggraaf de ouders van Ruud en hans.
    We tekenden met potloot en houtskool dacht ik of dat andere beetje vettige zwarte spul. Van Nola zelf herinner ik me alleen dat ik haar oud, mager beetje verward maar wel heel stimulerend vond. Vooral gezichten en zwarte mensen. Heb jammergenoeg geen tekeningen meer die ik toen gemaakt heb of de Berggraafs zouden die nog moeten hebben. Ik Zat toen in de 5e of 6e klas van de lagere school, de Stahlinschool op een steenworp afstand van de tekenles.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.