Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

zwart/wit

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door .

• Maker
    Onderwerp

Sam Jones
    Bijdrager

‘Mocht’ de witte Nola zich moeien met de zwarte cultuur is de vraag: Ik kan me niet herinneren dat dat toen ooit een issue was voor mij als kind dat op de lagere school zat. Denk dat onze ouders (zwarte vader witte moeder) juist hebben willen stimuleren dat ze niet alleen witte voorbeelden hadden als ’t om tekenen gaat. Nola was de eerste of een van de eersten die zwart (neger) koppen tekende. En dat werd door de generatie van mijn ouders (die in de tachtig zijn) en hun vrienden heel erg gewaardeerd.
    Het was natuurlijk ook de tijd van ‘wi egi sani’ en het stimuleren en trots zijn op je eigen identiteit, cultuur, uiterlijk etc.
    (NB In latere tijd veel gehad aan Imro Themen van wie ik tekenen had op de middelbare school. Die liet je plaatjes zoeken uit (strip)boeken en die mocht je dan natekenen. Iedereen tekende ‘zichzelf’; chinese jongen een chinees, zwarte een zwarte en ik een gemengd type)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.